ערך: יחס החזר הכנסה פנויה.

המושג: "יחס החזר הכנסה פנויה" הוא אחד מהמשתנים החשובים לחישוב גובה המשכנתה והוא מחושב על ידי חילוק ההכנסה החודשית הפנויה שלכם בהחזר החודשי של המשכנתה.

אתם בוודאי שואלים, כיצד מחשבים את ההכנסה הפנויה?

לצורך החישוב בנק ישראל מנכה מסכום הנטו שלכם את ההתחייבויות הקבועות (התחייבויות כספיות לתקופה של 18 חודשים ומעלה) וקובע בהתאם את ערך ההכנסה הפנויה. אם היחס בין ההחזר לבין ההכנסה הפנויה אינו עולה על 50% – ניתן יהיה לאשר את המשכנתה.

לדוגמה: אם אתם משתכרים בסכום של 10,000 ₪ נטו, ויש לכם התחייבויות קבועות בגובה: 3,000 ₪ נטו, הרי שההכנסה הפנויה שלכם היא 7,000 ₪ נטו, ולכן גובה ההחזר החודשי המירבי לא יעלה על 3,500 ₪ נטו. שימו לב, הבנקים לרוב, לא יאשרו משכנתאות שסכום ההחזר שלהן עולה על שליש מהכנסתכם הפנויה, ואתם תיאלצו להתפשר על הנכס או לוותר על העסקה.

מה עוד יש באפשרותכם לעשות? אם מצאתם עסקה שמוצאת חן בעיניכם, ואתם לא רוצים לוותר עליה, אנחנו מזמינים אתכם לייעוץ פיננסי מקצועי, שבו נוכל לבחון את תמהיל ההוצאות שלכם ומרכיבי ההון שלכם – כבר הצלחנו לאשר משכנתאות גם כאשר ההון העצמי עמד על 15% – נשמח לעמוד גם לשירותכם ולסייע לכם להשיג את היעד בדרך לנכס משלכם.

אנחנו, חברת מעגלים פיננסים והעומד בראשה אנדי קליימן
מזמינים אתכם להצטרף למעגל הלקוחות הרחב שלנו!