חוק החדש על נתוני אשראי: איך הוא יועיל לכם

בעוד מספר ימים עולה לאוויר חוק נתוני האשראי. חוק הזה מביא עמו דברים טובים, אך גם דברים פחות טובים. מהות החוק הינה, כי מעתה והלאה כל הבנקים וגם חברות האשראי ידעו הכל על האשראי הקיים שלכם וכן על היסטוריית האשראי.

מדובר בבשורה טובה לצרכני אשראי שעומדים בהתחייבויות ולא היו בטיפול של הוצאה לפועל, או כונס נכסים. הרי עד היום, הלוואות בתנאים סבירים, היה ניתן לקבל בעיקר מבנקים ובמרבית המקרים, מהבנק שבו מנוהל החשבון. 

זה נבע מכך, שבנקים אחרים וחברות האשראי לא היו מכירים את צרכן האשראי, והיו מתייחסים לכל צרכן אשראי כאל צרכן בסיכון גבוה. מכך נבעו גם הריביות הגבוהות.

אך, לאחר כניסת החוק לתוקפו ובניית מאגר נתונים עבור כלל צרכני האשראי, מידע אודות האשראי של מבקש הלוואה יהיה זמין לכלל המוסדות אשר מציעים הלוואות לציבור הרחב. איך זה יעזור לקבל תנאים טובים יותר להלוואה?

באמצעות מאגרי מידע פיננסי. היום הבנקים יודעים עלינו המון: מה רמת ההכנסות שלנו, מה רמת ההוצאות שלנו, האם וכמה הלוואות יש לנו, האם וכמה נכסים יש לנו וכו'.

מידע הקריטי הזה עוזר לבנקים להציע לנו הצעות טובות מאוד. לאומת זאת גופים חוץ בנקאים בהעדר מידע זה לוקחים סיכונים במתן אשראי ולכן ההצעות שלהם לרוב יהיו גבוהות יותר ופחות נוחות לצרכני אשראי.

יחד עם זאת, החוק מביא איתו גם בשורה רעה לאלה שיש להם היסטוריית אשראי פחות טובה. למעשה חשיפת נתוני האשראי, ישמשו לרעת מבקש האשראי במקרה זה ויגדילו סיכוי לקבלת סירוב להלוואה.

ממתי אוספים נתונים?

לכן, אם לדוגמה פרעת הלוואה בשנת 2015 או סגרת תיק בהוצאה לפועל בשנת 2017, מידע זה לא דווח ולא ייכלל במערכת נתוני אשראי.

יחד עם זאת, כולם היום יודעים שאשראי לוקחים עם מומחים שלא רק מכירים את הבנקים, אלא גם יודעים לנהל איתם משא ומתן.

תזכרו, מה שמומחה ישיג, לרוב לא נגיש לצרכן אשראי רגיל…

מומחים של מעגלים פיננסים זמינים עבורכם ואשמחו לעזור לכם בכל דבר!

אנחנו, חברת מעגלים פיננסים והעומד בראשה אנדי קליימן
מזמינים אתכם להצטרף למעגל הלקוחות הרחב שלנו!