חמשת הטיפים החשובים לנוטלי המשכנתא

לקחת או לא לקחת משכנתא –  זהי באמת החלטה לא פשוטה וחשובה שיכולה בקלות להשפיע על מצבכם הכלכלי.  
נכון, כמו בכל ענף אחר, עומדות בפניכם 2 אופציות: 

אופציה ראשונה:
לבצע את התהליך המסובך והלא ממש מובן הזה לבד מול פקידי משכנתאות של הבנקים. אותם בנקים שיתנו לכם את המשכנתא.

אופציה שנייה:
להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות מנוסה בלתי תלוי בבנקים אשר יכול לסייע לאורך כל הדרך ולהוריד ממכם את הנטל הכבד הזה. יועץ שילווה אתכם ויחסוך זמן יקר והמון כסף. 

אם החלטתם לבחור באופציה הראשונה, חשוב שתשימו לב לכמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את התהליך כה לא פשוט. 

חמשת הטיפים החשובים לנוטלי המשכנתא

אישור עקרוני למשכנתא זהו בעצם הסכמה של הבנק לממן לכם חלק מהעסקה רכישת הנכס. לכן מאוד חשוב לקבל אישור עקרוני לפני חתימה על הסכם על רכישת הנכס. המלצה היא לגשת ולקבל אישור עקרוני ממספר בנקים וכך לוודא שאתם מכוסים מכמה צדדים. 

אישור עקרוני ניתן לבקש במספר דרכים:

• טלפונית – בכל בנק קיים מספר טלפון ישיר למחלקת משכנתאות שדרכה ניתן להתחיל את התהליך.

• טופס בקשת אישר עקרוני – בחלק מהבנקים קיימת אופציה להגיש טופס מיוחד מתוך האתר של אותו בנק על מנת להתחיל את התהליך.

• לגשת לסניף הקרוב – נכון שהאופציה הזאת קיימת אבל ברוב הבנקים לא יקבלו אתכם ללא קביעת תור מראש. 

האמירה הנפוצה: "משכנתא לא לוקחים אלא מתכננים" הפכה  לקלישאה, אבל היא מאוד נכונה. משכנתא לוקחים היום וחיים לצידה מספר רב מאוד של השנים. לכן מתחילת הקשר אנחנו צריכים לדעת כיצד "נסתדר" עם המשכנתא לאורך כל החיים. 

על מנת לא להגיע למצב של קריסה כלכלית עקב תכנון שגוי של המשכנתא, חייבים להגדיש מאמצים בתכנון ההתחלתי של המשכנתא ולהרכיב נכון את כל המסלולים כך שהם יתאימו למצב הכלכלי שלכם בהווה ובעתיד.

בדומה לטיפ לגבי אישור עקרוני מכמה בנקים, גם כאן ניגשים למספר בנקים ומבקשים מימון עבור הנכס שברצוננו לרכוש. 

לפני מו"מ מול הבנקים יש לעשות שיעורי בית בעולם המשכנתאות: לדעת את רוב המושגים, להכיר את רוב המסלולים כולל יתרונות וחסרונות של כל אחד מהם והכי חשוב לא להתייאש. 

חשוב לזכור שהצעה של כל בנק תקפה רק ל – 12 ימים. לכן את שלב של מו"מ חייבים לעשות ממוקד ומהר ככל הניתן (כמובן לא ניתן להגיע לכל בנק ללא זימון תור מראש)

 הערה חשובה – שחקן מאוד חשוב בתהליך לקיחת משכנתא הוא השמאי. השמאי נשלך מטעם הבנק לנכס שלם על מנת להעריך את שוויו. מהסכום הזה יקבע מה גובה המימון שתקבלו מהבנק בתור משכנתא. 

אולי הטיפ הכי חשוב שניתן למצוא בנושא של משכנתאות. אתם נכנסים לתוך עולם לא כל כך ברור ומובן שכולל די הרבה ביורוקרטיה וטיפסיאדה.  אתם נדרשים להמציא אישורים, זכאויות, תדפיסים, תלושים. מדברים אתכם על ריביות, צמוד מדד, לא צמוד, משתנה, קבועה, פריים. אתם מתבקשים להזמין שמאי שגם לו יש כל מיני דרישות ועוד, ועוד, ועוד…..

בקיצור – תשתדלו להיות רגועים וסבלניים לתהליך הזה. 

החיים לא נגמרים לאחר חתימה על הסכם משכנתא עם הבנק. לכן כל בעל משכנתא צריך להיות עם יד על הדופק – לעקב קצת על שינויי הריביות, להתעניין מה חדש בתחום המשכנתאות, לזהות את שינויי אורך החיים של המשפחה (לדוגמה: משכורת חודשית גדולה יותר) וזאת על מנת לתפוס את הרגע המתאים ולבצע מחזור משכנתא וכך לחסוך הרבה מאוד כסף. 

תפנו ליועץ משכנתאות בלתי תלוי בבנקים, אשר יסייע לכם בתהליך כה לא פשוט. יועץ משכנתאות יעשה את רוב השלבים בלקיחת משכנתא במקומכם ועבורכם וכך תחסכו זמן והמון כסף. 

אנחנו, חברת מעגלים פיננסים והעומד בראשה אנדי קליימן
מזמינים אתכם להצטרף למעגל הלקוחות הרחב שלנו!